עצורים בהפרת סדר מול ביתו של שר המשפטים

בנצי לייזרוביץ No Comments on עצורים בהפרת סדר מול ביתו של שר המשפטים

המשטרה עצרה כעת מספר חשודים בהפרת הסדר הציבורי בעיר מודיעין, לאחר שהבעירו צמיג בלב שכונת מגורים תוך ניסיון לחסום ציר תנועה

צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עשרות מחאת אחים לנשק הגיעו הבוקר (שלישי) להפגין מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין. המילואימניקים הגיעו עם גדרות תיל ושלטי ״יריב מר של ישראל״. המשטרה עצרה מספר חשודים בהפרת הסדר הציבורי.

במשטרה מוסרים כי שוטרי תחנת מודיעין בסיוע שוטרי מרחב שפלה, מטפלים בשעה זו בהפרת סדר חריגה בעיר, במסגרתה פורעי חוק הבעירו צמיג בלב שכונת מגורים, תוך ניסיון חסימת כבישים ושיבוש שגרת החיים.

בתוך כך, מפקד מחוז מרכז – ניצב אבי ביטון הנחה לטפל בנחישות תוך מעצר חשודים, הסרת המפגע מהכביש וניתוח אמצעי תיעוד לשם זיהוי ומעצר נוספים בחשד להפרת הסדר הציבורי.

במחאה טוענים כי נתניהו איננו נוכח באירוע ולוין מתפקד בפועל כראש הממשלה האמיתי ש"ממשיך לבצר את מעמדו ומוביל את המדינה לאבדון בצורה לא דמוקרטית".

ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר: ״היום כבר ברור לכל מי באמת שולט במדינה הזו ומוביל אותה לאבדון. לוין אולי הצליח לחטוף את המדינה, אבל אנחנו נשחרר אותה מידיו. בשבועות הקרובים יתגבר המאבק על דמותה של המדינה, ועם ישראל נדרש להצטרף במלוא עוזו למאמצי השמירה על הדמוקרטיה״.

שר המשפטים יריב לוין: "הבוקר, בשעה חמש וחצי, ברחוב ליד הכניסה לביתי, נמתחו קונצרטינות, הכניסה לחניון הבית המשותף נחסמה, וקבוצה אלימה הבעירה צמיגים וחסמה את התנועה. קבוצה אלימה אחרת התמקמה צמוד לגדר של ביתי, עם תופים, זמבורות, מגפונים ושלטים. למרבה המזל או הפלא, הם ״הסתפקו״ הפעם בהבערת צמיגים בכביש, בחסימת הרחוב והכניסה לחניון הבניין המשותף, ולא החליטו לשרוף איזו דירה בבניין.

"כמה דקות אחרי שההשתוללות האלימה התחילה שמענו סירנות. אין מה לשמוח, זו לא הייתה המשטרה שמיהרה לפעול, אלא סירנות שהפעילו האלימים. עידכנו את ממונה האבטחה מטעם משרד המשפטים. גם הוא ניסה לפנות למשטרה, ובשעה 6:11 דקות, כלומר 40 דקות אחרי תחילת האירוע, הוא נאלץ לכתוב שהמשטרה מסננת אותו.

"בשעה 7:10, כשהמחזה נמשך באין מפריע, צלצלתי למפקד המחוז ניצב אבי ביטון. הוא סיפר לי בגאווה שהמשטרה פועלת. כשאמרתי לו שהטירוף נמשך בצמוד לחצר הבית שלי, במרחק נגיעה מהסלון, וששכונה שלמה נתונה תחת ההשתוללות הזו במשך למעלה משעה וחצי, הוא מצא לנכון להתווכח איתי שהאירוע דווח אליו רק בשעה 6:10. כאילו שאם עברה רק שעה והמצב נמשך כשהיה, זה בסדר. האירוע ליד חצר ביתי לא הסתיים גם אחרי השעה 8:00.

"אי אפשר שלא לבוא בטענות למשטרה, אבל למען האמת זה גם לא הוגן להאשים אותה בהכל. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מיהרה לנאום כנגד הרפורמה שהצעתי. היא והמשנה שלה, ד״ר גיל לימון, מפיצים באופן שיטתי מסמכים וחוות דעת בכתב ובעל פה, אפילו בלי לעדכן אותי, כדי לסכל את המדיניות שאני מוביל. הם עשו כך פעם נוספת רק אתמול. אבל, האירועים האלימים, קריאות ההמרדה הגלויות, האיומים וההסתה לאלימות, לצד האלימות ההולכת וגדלה כנגד מי ש״מעזים״ לממש את הבטחתם לבוחר ולתמוך ברפורמה, כל אלה  לא זכו עד היום ולו למילה אחת של התייחסות פומבית מטעם היועצת המשפטית לממשלה וצוותה.

"היועצת ומערכת אכיפת החוק שתחתיה מעלימות עין מהאלימים, שלא לומר קורצות לאלימים, ומאפשרות להפקרות להשתולל. כי הרי למה להתעסק במניעת אלימות בשכונה במודיעין, כשלונדון, או במקרה הזה ברייטון, דווקא כן מחכה להם? אכן, הדבר הכי מקומם זו האכיפה הבררנית. את המפגינים נגד ההתנתקות עצרו באלפים והגישו מאות כתבי אישום. למפגינים יוצאי אתיופיה התנהגו בברוטליות ובאכיפה בסטנדרטים שלא היו כמוהם. אבל יש מורמים מעם, אלה שנמצאים בצד הנכון, בצד של מערכת המשפט. הם לא נעצרו עד היום. נגדם לא הוגשו כתבי אישום עד היום והם קיבלו אור ירוק. איתות ברור שלהם מותר, ואין שום גבול.

"הרפורמה במערכת המשפט חשובה והכרחית. מהסיבה הזאת ומהרבה הרבה סיבות נוספות. המראות של היום רק הוכיחו זאת פעם נוספת, גם למי שלא רוצה לראות את האמת כמו שהיא. אני נחוש. לא יצליחו להרתיע אותי. לא אזוז מדרכי, ואעשה את השליחות שהציבור הטיל עליי בנאמנות ובאמונה גדולה. הרפורמה חייבת לעבור".



0 תגובות